BBM3410-2021-MINGGU 11-SEMBANG TAMU (Drama Korea: Realiti atau Fantasi)

Sembang Tamu Drama Korea: Realiti atau Fantasi

Oleh Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP)




Annyeong! Assalamualikum teman-teman! Harini aku berkongsi sikit pasal apa yang aku dapat dari live Prof. Normaliza ni. Sebelum ni, masa aku kecil, aku ingat lagi mama dengan acu selalu tengok satu cerita korea ni. Beria betul depa menangis maghrib-maghrib depan TV. Kadang-kadang aku join sekali depa tengok sambil minum susu botol. Tajuk cerita tu 'Winter Sonata' dan penggambarannya dibuat di Pulau Jeju kalau tak silap. Memang lawa scenery kat situ. 




Tapi Prof bagitahu yang Pulau Jeju tu taklah besar mana. Cantik memang cantik, tapi taklah seindah yang kita tengok dalam tv tu. Hahaha seronok dengar Prof berkongsi pengalaman beliau masa menetap di Korea dulu. InsyaAllah kalau ada rezeki, aku akan pergi Korea juga! Nak tengok sendiri macam mana rupa Pulau Jeju tu! Doakan ya!

Comments

Popular posts from this blog

BBM3410-2021-BAHAN ASAS GRAFIK

BBM3410-2021-MINGGU 5-FLATLAY